piątek, 27 czerwca 2014

Ciasteczka antoninki

Inspiracja przepisami mojej babci trwa nada. Tym razem chciałam wam pokazać przepis na ciasteczka, które zawsze robią furorę w domu. Znikają bardzo szybko i zawsze kojarzą mi się z dzieciństwem. U mnie w domu wykonywane były na różnego rodzaju przyjęcia. Po raz pierwszy zrobiłam te ciasteczka sama i duma mnie rozpiera. Fajne uczucie gdy można samemu zrobić potrawy czy ciasta, które przez lata robiła nam mama czy babcia. Jednym słowem duma rozpiera i tworzy się mała kuchenna tradycja











Składniki na 30 sztuk
ciastka:
300 g mąki
200 g masła
100 g cukru 
2 żółtka
wierzch:
2 białka
180 g cukru pudru
dżem do przełożenia ciasteczek



Wykonanie:
Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy roztopione masło i cukier a na koniec żółtka. Wszystko razem zagniatamy  aż utworzymy jednolitą bryłę. Ciasto rozwałkowujemy i wycinamy kieliszkiem kółka. Układamy je na blaszce. Białka ubijamy na sztywno i pod koniec dodajemy cukier puder. Białka mają być bardzo słodkie i sztywne jak do bezy. Układamy na wyciętych kieliszkiem ciastkach łyżeczką albo szprycą  trochę bezy. Gotowe ciastka pieczemy 20 minut w 180 stopniach tak aby beza zarumieniła się. Gdy ciasteczka ostygną sklejamy je dżemem i gotowe smacznego:)






















 

97 komentarzy:

  1. można je jeść i jeść i jeszcze maczać w kawie...

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają jak małe torciki!
    piękne zdjecia ;)

    OdpowiedzUsuń

  3. te ciasteczka kuszą, a dodatkowo mają swoją historię, więc na pewno są bardzo smaczne - pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciastka wyglądają jak pojedyncze kąski raju. Fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają pięknie i są właśnie takie "babcine" :) ukradlabym z chęcią jedno do herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne są te ciasteczka! :) Jaszcze się z takimi nie spotkałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają pysznie, wypróbuję przepis na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic dziwnego, ze szybko znikaja, wygladaja na bardzo pyszne ciasteczka!! Na pewno skorzystam z przepisu:) Pozdrawiam serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas to są aspirynki :)
    Też pieklam je niedawno, wiec zapraszam do mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają rewelacyjnie! Muszę takie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne ciasteczka, urocze pudełeczko. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o rany! jak byłam mała to babcia też je piekła <3 ah.. zobaczyłam ciastka i od razu się ryjek śmieje :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię gotować, szczególnie z przyjaciółka c; fajnie, że zamiescilas przepis.
    http://nussy99.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wolę jednak sama krzątać się po kuchni:)

      Usuń
  14. ależ fikuśnie wyglądają, super przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W pierwszej chwili myślałam, że to makaroniki. Są cudne. Chętnie zapożyczam przepis, żeby takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam przepis:) a nad makaronikami się zastanawiam :) może kiedyś zrobię:)

      Usuń
  16. Jakie fajne :) Wspaniałe smaki dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam te ciasteczka:) Muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają fantastycznie , uwielbiam rodzinne przepisy i powrót do dzieciństwa też powoli powracam do smaków tamtych lat, gdy piekła ciasta mama i babcia :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję. tez bardzo lubię wracać do takich przepisów:)

      Usuń
  19. oryginalnie i smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale śliczne! Nigdy ich jeszcze nie robiłem, ale nie raz kupowałem w pobliskiej cukierni. Smak dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to teraz czas żebyś zrobił je sam, na pewno takie samemu zrobione będą Ci bardziej smakować niż kupne:)

      Usuń
  21. MNIAAAAAM

    pozdrawiam i zapraszam na serię wpisów "Z Podróży"
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj jak bym mojemu mężowi takie zrobiła, to byłby mega zadowolony, bo jest fanem tych ciasteczek :))

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie w domu inaczej sie nazywaja,ale wszyscy je wprost uwielbiamy:)przypomnialas mi o nich:)

    OdpowiedzUsuń
  24. ale mi smaka narobiłaś!! wyglądają przepysznie!
    http://exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow! Wyglądają jak prosto z cukierni, a bezowa warstwa musi być pyszna:) w ogóle całe wyglądają tak,że z chęcią bym kilka skradła do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglądają bardzo apetycznie!\
    Zapraszam do mnie!
    Za każdy komentarz się odwdzięczam!

    http://szejkus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniam ! Wyglądają smakowicie, ale mi smaka narobiłaś. A ja na diecie :C Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale ciekawe są te ciasteczka, chętnie bym spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Wyglądają świetnie! *.*
    Urocze ciasteczka! ; )

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszą świetnie smakować, wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowne, masz powód do dumy, wyglądają jak z cukierni :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. wyglądają mega ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Domowe ciasteczka są najlepsze ze wszystkich. A jeszcze jak przywodzą smaki dzieciństwa, to już prawdziwe niebo.

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudeńka! Nie wiedziałam, że można takie zrobić w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  35. świetne fotki!!!! przepiękne ciastka i ta puszka < 3

    OdpowiedzUsuń
  36. Prezentują się wyśmienicie - muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  37. na początku myślałam że to makaroniki :) zapisuję do zrobienia, moja córa pewnie je polubi :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ale super :-) wyglądają podobnie do makaroników, ale nimi nie są. Z chęcią takie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajny pomysł na ciasteczka, wyglądają uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Hmm, wyglądają ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Koniecznie muszę wypróbować;) Piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. apetycznie wygladaja,,,,,,super blog

    OdpowiedzUsuń