niedziela, 8 czerwca 2014

sernik na zimno z musem truskawkowym

Od wczoraj kolejny dłuższy weekend czyli przede mną jeszcze wolny poniedziałek. Pogoda w dalszym ciąg słoneczna, w niektóre dni aż za bardzo. Jednym słowem żyć nie umierać. Aby do takiej sielankowej scenerii dosłodzić się całkowicie przy filiżance kawy zrobiłam sernik z truskawkami. Staram się korzystać z sezonu truskawkowego maksymalnie i czekam pomału na wyjazd do Polski. A tam? Czereśnie, maliny i borówki prost o z krzaka. Chyba właśnie tego najbardziej mi tutaj brakuje. Ceny owoców są wysokie i  nie mogę sobie np. na domowe przetwory czy choćby jedzenie ich w takiej ilości jak w Polsce. I jak tu się poczuć jak w domu?  Łatwo nie ma i trzeba się ratować dostawami z Polski.
Dzisiaj chciałam zaprezentować wam sernik na zimno. Łasuch stwierdził, że bardzo wysoko podniosłam sobie tym ciastem poprzeczkę i teraz nie mogę upiec nic gorszego. hmm  w sumie idealna motywacja dla ambitnej osoby. Ciasto zrobiłam z myślą o naszych znajomych, którzy nie znają kuchni polskiej (ciasto było deserem do obiadu)  Zabawna była reakcja gdy położyłam ciasto na stół: "o jak polska flaga a to jakieś tradycyjne wasze ciasto w barwach kraju? ". A to Ci dopiero przypadek (no może kolory nie w tej kolejności), wyszedł mi zatem tradycyjny obiad od początku do końca. 










Składniki na tortownicę o średnicy 32 cm
Spód:
1/2 kostki margaryny
duża paczka herbatników
sernik:
700 g gęstego jogurtu naturalnego
250 ml śmietany 30%
4 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny
mus:
500 g truskawek
2 galaretki truskawkowe




Wykonanie:
Herbatniki kruszmy na drobne okruchy. Margarynę roztapiamy i wlewamy do pokruszonych herbatników. Mieszamy wszystko i wykładamy je na dno tortownicy. Ugniatamy masę aby stanowiła zwarty spód pod ciasto.
Śmietanę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy po łyżce cukru pudru oraz jogurtu. Żelatynę rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody i dodajemy ją stopniowo do masy. Wszystko dokładnie mieszamy i gdy będzie gotowa masa przelewamy ją do formy.
Galaretkę rozpuszczamy zgodnie z instrukcja na opakowaniu. Truskawki myjemy obieramy z szypułek i miksujemy na mus. Gdy galaretka będzie chłodna należy dodać do niej mus i wlać całość na sernik.
Ciasto trzymam w lodówce aż do stężenia galaretki:) smacznego:)




















Milion smaków truskawek


128 komentarzy:

  1. Justynko, sernik wygląda pysznie. A ten mus? Taki delikatny. Najlepsze ciasto na upał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się rewelacyjnie, bardzo kusząco, lekko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie! ;)
    P.S.
    Zapraszam do mnie na pierwsze na blogu rozdanie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sernik na zimno idealny w taka pogodę jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealny na upalne dni, wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ten mus truskawkowy przyprawia o ślinotok :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda super! : )
    Genialnie Ci wyszedł ten sernik! *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Patriotyczny, tylko trochę do góry nogami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Letnie, kolorowe apetyczne ciacho. A u mnie dziś pustka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obłędny sernik :) Ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie mus wylądował w torcie, smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wspaniałe ciacho :) i ten idealny mus :) ale kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajnie wygląda:-) Mam wrażenie, że chciałby wyskoczyć z ekranu wprost do buzi:-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo takie lubię - mus musi być super, zwłaszcza w upały :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie serniki, szukałam długo jak go zrobić ale nigdy nie mogłam znaleźć przepisu idealnego a ten taki jest! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Latem chce mi się tylko takich ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Latem chce mi się tylko takich ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  18. z taką ilością musu zawsze się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczne ciacho! Niebo!

    OdpowiedzUsuń

  20. można by powiedzieć, że to takie ciasto narodowe - super wygląda i jest na pewno bardzo smaczne - :)))

    OdpowiedzUsuń
  21. o ja Cie, o ja Cie! nawet bez pieczenia! może zrobię, bo mój piekarnik źle piecze :p

    OdpowiedzUsuń
  22. Klasyka wykonana po mistrzowsku! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie też właśnie chłodzi się podobny serniczek:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam to ciasto ;) W moim domu bardzo często wykonywane na upały :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Marzy mi się taki sernik, właśnie teraz - idealny na upał za oknem! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda cudnie :) Myślę, że śmiało można go ogłosić ciastem narodowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. wygląda apetycznie ! Zamawiam kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) proszę bardzo, zostało jeszcze trochę:)

      Usuń
  28. Mniem! Ależ mi smak narobiłaś! Fantastyczne ciasto na gorące dni :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale mi narobiłaś ochoty! Zaraz zjem monitor :/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha może lepiej go nie jeść, może się przydać:P

      Usuń
  30. Na takie temperatury ciasto idealne. Przepięknie się ten mus ułożył. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam po prostu :) Z musem pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda genialnie!!!! :)
    Zjadłabym sobie takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda obłędnie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepysznie wygląda i podoba mi się połączenie musu truskawkowego z galaretkami. Wspaniały deser !

    OdpowiedzUsuń
  35. O ,mój komentarz jest setny ,matko ,ale masz wiernych oglądaczy ,nie dziwię się ,ciasto wygląda ,,oszałamiająco '' ,ideał!.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo:) każdy komentarz bardzo mnie cieszy:)

      Usuń
  36. Zjadłabym, bo uwielbiam serniki na zimno :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie się podzielę:) ja też lubię serniki na zimno:)

      Usuń
  37. U mnie ostatnio w jadłospisie też królują truskawki. Uwielbiam taki mus truskawkowy i wszelkie serniki na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  38. ale pysznie wygląda i taka duża ilość ulubionego musu truskawkowego

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam taki mus truskawkowy. Można go jeść i jeść. A serniki to moje ulubione ciacha

    OdpowiedzUsuń
  40. Pyszności i taka gruba warstwa truskawek mniam

    OdpowiedzUsuń
  41. Już od dawna chcę zrobić podobny serniczek, właśnie z takim musem :)) Tylko czekam aż będę mieć czas na to :D Twój wyszedł cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  42. Kolorowo, klasycznie i na dodatek apetycznie, wow !

    OdpowiedzUsuń
  43. Serniki to moje ulubione ciasta! Twój wygląda szalenie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  44. Jestem zdecydowanie na tak:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Sernik na zimno to idealne ciasto na upalne dni!

    OdpowiedzUsuń
  46. Wygląda pysznie! Na pewno spróbuję w wersji wegańskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam takie serniki a zwłaszcza na teraz.Pozdrawiam serdecznie przy pięknych,letnich nastrojach.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wspaniałe letnie ciasto, takie uwielbiam....aż u mnie pachnie truskawkami :))

    OdpowiedzUsuń
  49. Wspaniałe letnie ciasto, zapachniało truskawkami :))

    OdpowiedzUsuń
  50. Justynko taki sernik to ja uwielbiam :) ślicznie Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Smaczniutko wygląda! Ślinka cieknie!:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Pięknie wygląda! Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  53. to, to ja jutro zrobię, mam wszystkie składniki w domu i już nie mogę się doczekać aż to zjem :D

    OdpowiedzUsuń
  54. O tak! Sernik na zimno z truskawkami to świetny pomysł! Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo przydatny przepis ! Zapamiętam ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  56. Ciasto wygląda rewelacyjnie, mój Grubs uwielbia takie musowo-sernikowe słodkości, więc pewnie niedługo przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Przesmacznie zaprezentowany! :) I wmawiam sobie, że z powodu jogurtu, to choć trochę dietetyczny, bo strrrrrrasznie mam na taki ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. Uwielbiam ta wersję - mus truskawkowy jest przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  59. A miałam nie jeść słodyczy...:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Niestety mój krem jogurtowo śmietanowy mi się nie ściął :/ czy nie za mało tej żelatyny? Jak ją przygotować krok po kroku?

    OdpowiedzUsuń
  61. witam, a do musu nie potrzeba cukru? nie będzie za gorzkie jako ciasto na kinder party?

    OdpowiedzUsuń