sobota, 21 czerwca 2014

Fale dunaju

Chwila przerwy od wypieków truskawkowych. Nie żeby mi się truskawki przejadły bo myślę, że taki stan jest nie możliwy ale pomyślałam, że mała odmiana na blogu się przyda. Tym razem znalazłam stary przepis mojej babci i pomyślałam, że się nim podzielę z wami. Najbardziej smakuje mi wersja z sernikiem ale niestety tego składniku nie mam. Sernik z truskawkami mmm.. toby było połączenie, muszę pomyśleć nad tym jak przyjadę do Polski. Tym czasem zapraszam na ucierane fale, trochę taki spokojny u mnie Dunaj wyszedł ale bardzo smaczny, polecam:) 









Składniki na blachę 32 cm na 35 cm
6 jajek
250 g cukru
250 g masła
400 g mąki
2 łyżki kakao
łyżeczka proszku do pieczenia
masa:
2 szklanki mleka
2 łyżki cukru
budyń waniliowy
250 g masła
polewa:
100 g masła
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki kakao
3 łyżki mleka
wiórki kokosowe do dekoracji





Wykonanie:
Masło ucieramy mikserem z cukrem aż do całkowitego wymieszania składników (ciasto nie powinno mieć grudek) Następnie dodajemy po jednym jajku a na koniec wsypujemy mąkę. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Ciasto dzielimy na dwie części i do jednej wsypujemy kakao. Na przygotowaną wcześniej brytfankę wlewamy najpierw białe ciasto potem czekoladowe i wkładamy je do pieczenia na 40 minut w 180 stopniach. 
Na mleku gotujemy budyń zgonie z instrukcją na opakowaniu (nie dodajemy cukru) i zostawiamy do ostudzenia. W tym czasie ucieramy mikserem masło z cukrem aż  składniki się połączą bez grudek. Gdy budyń ostygnie dodajemy go po łyżce do masy cały czas ucierając. Gotową masę wykładamy na przestudzone ciasto.
Mleko podgrzewamy z masłem i cukrem aż się rozpuści i dodajemy kakao. Wszystkie składniki mieszamy aby uzyskać jednolita polewę. Gdy przestygnie i będzie chłodna należy wylać ją na ciasto, wyrównać i posypać wiórkami kokosowymi. Smacznego:)















88 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentuje i zapewne tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda kusząco :) W sam raz na sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepysznie wygląda :) szkoda, że przez internet nie można przesłać kawałeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super i kusząco na każdy kawałek.Miłego weekendu,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam to ciasto z dzieciństwa, jest wspaniałe! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ciasto jest pyszne, ja zazwyczaj robię je z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fale Dunaju to moje ulubione ciacho!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smakowite ciacho :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, lubię, narobiłaś mi apetytu! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. kiedys je jadłam i z tego co pamietam było bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń

  11. Fale Dunaju, to wspomnienie z dzieciństwa, moja mama często je piekła i były pyszne :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak kojarzę to ciasto dlatego postanowiłam zrobić je sama:)

      Usuń
  12. fale dunaju też kojarzą mi się z dzieciństwem, ahh! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. narobiłaś mi ochoty! <3 musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  14. KUSZĄCO I SMAKOWICIE WYGLĄDA !

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszniaste ciasto :) nabrałam ochoty by upiec....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mmmmyyy pyszności :) muszę pokazać twój blog mojej mamie :) ona by już tutaj porównywała swoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jej ale apetycznie Ci wyszło to ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  18. mniam, aż nabrałam ochoty !!! :)

    http://sk-artist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie piekłam tego ciasta, z pod Twojej ręki jak zawsze rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo mi miło i polecam w takim razie przepis do wypróbowania:)

      Usuń
  20. Dawne, znane smaki:-) Dobrze, że przypomniałaś to znakomite ciasto:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam zebrowate babki!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dużo słyszałam o tym cieście:) A jak widzę jak pięknie wygląda u Ciebie, to mam ochotę je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  23. omg it looks delicious! thanks for sharing dear <3

    Letters To Juliet

    OdpowiedzUsuń
  24. nigdy nie robiłam tego ciasta, ale wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Niczym pyszne wspomnienie z dzieciństwa, już chyba ze sto lat to ciasto nie gościło u mnie w domu. Czas to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam więc przepis, bardzo smaczne:) też odświeżyłam sobie dawne smaki:)

      Usuń
  26. Piękne fale... Śliczny wypiek i wspaniale smakuje. Przypomniały mi się dawne czasy. Ummm, pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda pysznie, moja mama często piekła to ciasto, więc jest to smak mojego dzieciństwa :). A przerwa od truskawek zawsze się przyda ;), u mnie było ciasto marchewkowe, a teraz ciągnie mnie na jabłecznik, pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, tez własnie mi się tak to ciasto kojarzy:)

      Usuń
  28. Właśnie wypiłam kawę i wpadłam do Ciebie na kawałeczek ciasteczka. :-D
    Bardzo fajna sprawa można jeść oczami pyszności a człowiek o kilogramy martwić się nie musi. :-D
    Ciacho pierwsza klasa!!

    OdpowiedzUsuń
  29. To jeden ze smaków mojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wyglada bardzo apetycznie, juz myslalam, ze to IZAURA, bo wyglada podobnie i tez z wiorkami... Twoje ciasto jest nieco inne, ale tez na pewno smakowite, bo budyn jest dodatkowo, a ja budyn uwielbiam, wiec koniecznie musze to zrobic!! Dziekuje Justyno za przepis:) Pozdrawiam goraco:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że się podoba:) polecam więc przepis do zrobienia samemu w domu:)

      Usuń
  31. U mnie tez chwilowa przerwa truskawkowa:) fajne to ciacho, trzeba by upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiem czy zjadło mi komentarz, czy ja zjadłam wirtualnie Twoje ciasto he he :) smacznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  33. On sie sam prosi o zjedzenie,wyglada wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda wspaniale! ; )
    Świetne to ciasto Ci wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  35. Pyszne ciasto!
    Ja Fale Dunaju robię z jabłkami lub gruszkami - musisz wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dodaję wiśni zazwyczaj ale z jabłkami też warto wypróbować:)

      Usuń
  36. Bardzo lubię fale dunaju, piękne ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie piekłam ,ale chyba czas to nadrobić.pycha.

    OdpowiedzUsuń
  38. Odpowiedzi
    1. widzę, że dla dużej ilości osób to ciasto z dzieciństwa:)

      Usuń
  39. Moja ukochana klasyka! Mniam, pięknie ci urosło :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Pamiętam jak moja Ciocia robiła to ciasto i było pyszne. Ja jeszcze nigdy go nie piekłam. Wygląda smakowicie :-) z chęcią go upiekę :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Fale Ci wyszły wspaniałe :) Aż nabrałam ochoty na takie ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  42. wspomnienie z dzieciństwa <3 moja babcia też piekła tylko w innej wersji

    OdpowiedzUsuń
  43. Zabieram się za to ciasto już od jakiegoś czasu, ale ciągle jakoś nie mogę się zmobilizować. Twoje zdjęcia narobiły mi strasznej ochoty!!:)

    OdpowiedzUsuń
  44. ze 100 lat nie jadłam tego ciasta ! Dzięki za przepis !:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Lubię to ciasto, bardzo smakowite.

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam fale Dunaju...takze smaczne z biala czekolada :-)

    OdpowiedzUsuń