czwartek, 17 lipca 2014

Tarta migdałowa z borówkami

Lato w pełni, na pogodę w tym roku nie ma co narzekać więc nie pozostaje mi nic innego jak czekać do urlopu i wyjazdu do Polski. Czas oczekiwania dobrze umilić sobie czymś smacznym. Tym razem skorzystałam z przepisu jaki znalazłam na blogu www.poracoszjesc.pl. W sumie większość inspiracji do przepisów jakie zamieszczam pochodzi z innych blogów.  Przeglądając i komentują zawsze trafię na coś co mnie zainteresuje. Przynajmniej nie mam problemu z wymyślaniem propozycji na obiad. Niestety w kwestii gotowania nie jestem królową kuchni i nie czuję się w tym tematach specjalnie dobrze dla tego pomoc bardziej wtajemniczonych w tę część działalności kuchennej bardzo sobie cenię. Na pewno nie mniej niż mój łasuch. 
Dzisiaj chciałam wam zaprezentować przepis na borówkową tartę, która zniknęła w tempie ekstremalnym z mojej kuchni. (a nie pochwaliłam się wam ale dorobiłam się w kuchni kolejnego łasucha, który testuje moje wypieki) Moja dwa łasuchy dorwały się do ciasta i tyle go widziałam. Na szczęście zdążyłam go spróbować i muszę powiedzieć, że jak średnio lubię własne wypieki tak ten przypadł mi do gustu. Przede wszystkim bardzo zasmakowała mi migdałowa masa, jeśli też jesteście fanami migdałów i marcepanu polecam wam ten przepis, nie zawiedziecie się. 










Składniki na tartę o średnicy 35 cm

ciasto:
 2,5 szklanki mąki
200 g masła
80 g cukru
szczypta soli 
 łyżeczka sody oczyszczonej
2 jajka

masa migdałowa:
szklanka zmielonych płatków migdałowych
8 łyżek cukru
4 łyżki mąki
8 łyżek roztopionego masła

dodatkowo:
400 g borówek
2 łyżki cukru
jajko




Wykonanie:
Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy cukier, masło i resztą składników a  na koniec wbijamy jajka. Wszystko razem zagniatamy aż powstanie jednolite ciasto. Odkrawamy 3/4 ciasta i rozwałkowujemy je. Pozostałą część ciasta wkładamy do lodówki. Rozwałkowane ciasto układamy na dnie i bokach formy do tarty. 
Zmielone migdały mieszamy z pozostałymi składnikami aż powstanie gęsta masa. Układamy ją równomiernie na ciasto. Na wierch układamy borówki.
Pozostałą część kruchego ciasta wyjmujemy z lodówki i rozwałkowujemy. Wycinamy z niego wąskie paseczki i układamy je naprzemiennie warstwie borówek tworząc  kratkę. Rozbełtanym jajkiem smarujemy paski ciasta i posypujemy je cukrem. Ciasto wykładamy do pieca na 40 minut w temp. 180 stopni. Gdy wierzch zarumieni się , ciasto będzie gotowe do wyjęcia z piekarnika. Gdy ostygnie można podać go na stół. Smacznego














Słodkie jagodowe lato


116 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie mocno owocowe tarty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Ja zwykle robię wytrawane tarty, choć te na słodko też są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sposób odmówić sobie takich pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wcale się nie dziwię, że zniknęła w błyskawicznym tempie, bo wygląda pysznie i jestem pewna, że tak właśnie smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety dla mnie nie wskazana, uwielbiam takie tarty, zjadłabym za dużo kawałków na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda, na pewno też smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszności, dobrze że do Ciebie zajrzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale wspaniała i pyszna tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam tarty z kratką - klasyczne piękno. a jeszcze jeśli są nadziane czymś równie pysznym jak borówki, to z trudem powstrzymuję się przed pożarciem całej formy ;)
    pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna tarta! Pozdrawiam i zapraszam do Nas na rozdawajkę z nagrodami!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna tarta! Pozdrawiam i zapraszam do Nas na rozdawajkę z nagrodami!

    OdpowiedzUsuń
  12. Migdały, borówki, tarta... Czego chcieć więcej...

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tarty ;) wygląda pysznie.
    Aż zateskniło mi się za smakiem borówej ; )

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. cieszę się, że udało mi się trafić w twój gust:)

      Usuń
  15. Mniaaaam!
    Zdjęcia twojego autorstwa? Apetyczne!

    http://visantpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna tarta, mnóstwo borówek , zresztą bardzo zdrowych

    OdpowiedzUsuń
  17. kochana, tarta jest przewspaniała! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Od kiedy kupiłam sobie formę do tarty, mogłabym piec codziennie. Chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie wszystkie ciasta znikają ekstremalnie szybko. Nawet te mniej udane :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Migdały i jagody - pyszność nad pysznościami!

    OdpowiedzUsuń
  21. pięknie wygląda, nic tylko jeść!

    OdpowiedzUsuń
  22. Musiała smakować obłędnie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. ciekawe połączenie borówek i migdałów :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Smakowicie wygladaja ;)

    OdpowiedzUsuń

  25. migdały i marcepany uwielbiam, a ta tarta wygląda bardzo apetycznie, wpis przeglądam późną noc, ale opanował mnie taki ślinotok, że szok - serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaka piękna! Cudownie pewnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękna! Z kratką na wierzchu wygląda baaardzo okazale :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ależ to pyszne :) chętnie bym porwała taki kawałeczek....

    OdpowiedzUsuń
  29. super wygląda i pewnie smakuje pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam tarty, a ta z borówkami-pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Rewelacyjnie wygląda. U mnie obrodziły w tym roku borówki, więc chyba nie ma na co czekać. A tak przy okazji to prawie tak samo wyglądały moje majowe tarty ze szparagami, tylko w trochę innym kolorze ;) http://kuchnia-biegacza.blog.pl/2014/05/20/tarta-ze-szparagami/

    OdpowiedzUsuń
  32. mmm... tarta pierwsza klasa :) obłędna :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow tarta obłędna ! Migdały i borówki... Rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne i zachęcające zdjęcia, szkoda tylko, że u mnie było jakieś sześć borówek i już wszystkie zjedzone :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) w cale się nie dziwię, świeże borówki są najlepsze:)

      Usuń
  35. wygląda mistrzowsko i tak też pewnie smakuje, koniecznie muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  36. Pyszna tarta i piękny talerzyk :) I jeszcze gałka lodów waniliowych i niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ale pysznie wygląda :-) poproszę kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wooow! Wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wow, wygląda cudnie :D takiej tarty to ja jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Podoba mi się pomysł na masę. Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Wiele bym dała za jeden kawałek takiej tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bajeczna ,dla mnie cała ,o tak!.

    OdpowiedzUsuń
  43. OMG jak to pysznie wygląda <3 !

    OdpowiedzUsuń
  44. Wygląda świetnie, bardzo podoba mi się taka plecionka na ciastach :)

    OdpowiedzUsuń
  45. język ucieka nie powiem gdzie :P

    OdpowiedzUsuń