piątek, 23 stycznia 2015

Czekoladowe ciasto drożdżowe do odrywania





Kolejny mój drożdżowy wypiek, chyba szybko nie dam wam z nimi spokoju. Ciągle szukam nowych pomysłów na wykorzystanie ciasta drożdżowego. Tym razem postanowiłam wykorzystać pomysł, który chodził już za mną od grudnia zeszłego roku ale przepisy świąteczne dominowały mi tamten czas na blogu więc dopiero teraz zaprezentuje wam mojego odrywańca. Smaczne proste ciasto, również można je zrobić w wersji cynamonowej. Jego dużą zaletą jest możliwość odrywania kawałków i nie wysłuchiwania pokrzykiwań : "ukrój mi!" 











Składniki na blaszkę 30 cm 
25 g drożdży
1/2 szklanki mleka
szczypta soli 
1/2 szklanki cukru
400 g mąki
2 jajka
3 łyżki masła

 do smakowania:
3 łyżki masła
3 łyżki kakao
2 łyżki cukru






Wykonanie:
Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku. Masło rozpuszczamy na rondlu i dodajemy do zaczynu. Na koniec wsypujemy pozostałe składniki i wyrabiamy z nich ciasto. Gdy będzie elastyczne i nie będzie się kleić należy miskę przykryć szmatką  i dostawić do ciepłego miejsca na około 20 minut. W tym czasie masło rozpuszczamy w rondlu, dodajemy kakao i cukier. Wszystko razem mieszamy i możemy poczekać aż cukier się lekko zeszkli. Następnie rozwałkowujemy ciasto i smarujemy go rozpuszczonym masłem z kakaem. Kroimy ciasto na paski i układamy je jeden na drugim. Ostatnim krokiem jest przekrojenie  ciasta w poprzek w kwadraciki i ułożenie ich w pionie w podłużnej blaszce, jedno koło drugiego. Całość smarujemy białkiem z wierzchu i wkładamy do piekarnika na 40 minut / 180 stopni.   Gotowe ciasto zostawiamy do ostygnięcia. Gotowe możemy odrywać i delektować się smakiem, smacznego.














52 komentarze:

  1. Wspaniały!
    Uwielbiam takie odrywane, do kawy, do herbaty, w towarzystwie kogoś miłego...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Drożdżowe z kubkiem gorącego kakao- najlepszy umilacz na dzisiejszą pogodę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj oderwałabym solidną porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda. Muszę w końcu zrobić takiego odrywańca :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znowu mnie zabiłaś sowim wypiekiem, jak Ty to robisz tego ja nie wiem!!!
    xoxo
    http://pandamone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dość, ze smaczne, to jeszcze świetnie wygląda!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda fenomenalnie, a jak musi smakować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Znakomite, a wyglądają jak przypalone tosty :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha w sumie nie wpadłam na takie porównanie:)

      Usuń
  10. Doskonały pomysł na porcjowanie ciasta. Pysznie, ładnie i tak zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. te chlebki są pyszne i to w wersji na słono i słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja przerobiłam już wiele wersji drożdżowych ,ale tej jeszcze nie ,pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, uwielbiam takie ciasta do odrywania :) Z kakao musiało smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, jest bardzo smaczne, polecam jak lubisz takie wypieki:)

      Usuń
  14. bardzo dobre ciasto :)
    ja znam wersję z cynamonem, z kakao pewnie jeszcze lepsze :)
    ps. piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) a wersja cynamonowa równie smaczna, polecam:)

      Usuń
  15. Uwielbiam drożdżowe ciacha do odrywania! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wypiek z gatunku takich, którym nie można się oprzeć!

    OdpowiedzUsuń
  17. Extra wygląda i na pewno tak tez smakowało!:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię drożdżowe wypieki, muszę kiedyś zrobić takiego odrywańca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Szkoda, że dzisiaj do porannej kawy takiego nie miałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to polecam dzisiaj zrobić aby jutro rano nie powtórzyć tego błędu:)

      Usuń
  20. Kolejny przepis na moje ulubione drożdżowe ciasto, kapitalnie zawiniety i można go jeść odrywając kawałki, co najbardziej uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że nie tylko ja jestem fanem drożdżowych wypieków:)

      Usuń
  21. Znakomite ciasto i bardzo apetyczne. Odrywam kawałek do kawki :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaki fajny odrywaniec, do kawki super. :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne ciacho, uwielbiam drożdżowe:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłem wczoraj podobne, tylko z jabłkiem! Pycha :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o z jabłkiem nie próbowałam:) przetestuje z chęcią:)

      Usuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń