poniedziałek, 12 listopada 2012

Snikers na imieninowe przyjęcie

Imieniny w mojej rodzinie obfitują w różne specjały na stole, tym razem mogłam spróbować wędzonego karpia. Przyznam się, że nie przepadam za karpiem, na wigilie unikam  go jak tylko umiem. Tym razem jednak zaryzykowałam i opłaciło się. Karp kazał się smaczny, nie czuć było typowego smaku mułu, nie był może tak rewelacyjny w smaku jak amur czy łosoś, ale nie należy wybrzydzać. Na osłodzenie popołudniowego serwowania podałam ciasto- snikers. Bardzo go lubię z powodu różnorodności smaków, orzechów, śmietankowej masy i kokosu, jest naprawdę wyborową ucztą. Wszystkim bardzo smakowało i tak śmieszyłam się z podaniem, że nie udało mi się zrobić odpowiedniego zdjęcia. Co lepsze nie zdążyłam również zrobić polewy więc może ciasto nie wygląda zbyt fajnie ale naprawdę nadrabia smakiem.   Następnym razem postaram się poprawić.

Składniki:
ciasto kruche:
30 dag mąki
20 dag margaryny
5 żółtek
1 łyżka kwaśnej śmietany
10 dag cukru pudru
1 łyżka proszku do pieczenia
ciasto kokosowe:
20 dag kokosu
1 szklanka cukru
5 białek
ciasto orzechowe:
10 dag orzechów
5 białek 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki cukru
masa:
0,5 l mleka
1 cukier waniliowy
budyń śmietankowy
2 łyżki cukru
2.5 łyżki mąki pszennej
kostka margaryny

Wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto kruche wysypujemy na stolnicy i zagniatamy z nich jednolite ciasto. Dzielimy je na dwie części o pieczemy dwa ciasta ok. 20 minut w 200 stopniach
Białka ubijamy z cukrem i na koniec dodajemy kokos. Gotowe ciasto wlewamy do formy i pieczemy tak samo jak ciasto kruche.
Kroimy orzechy na drobny pyłek. Ubijamy białka na sztywno i dodajemy cukier z proszkiem do pieczenia a na koniec delikatnie mieszamy masę z orzechami. Gotowe ciasto wlewamy do formy i podobnie pieczemy jak pozostałe
Ostatni element czyli masę wykonujemy z budyniu ugotowane na mleku z dodatkiem cukru i cukru waniliowego. Można również dodać do mleka mąki pszennej. Następnie ucieramy margarynę na miały puch i dodajemy stopniowo ostudzony budyń.
Ciasto przekładamy jak na zdjęciu: ciasto kruche, masa, cisto kokosowe, masa, ciasto orzechowe, masa i ciasto kruche. Polewa według uznania. Polecam roztopioną czekoladę. Smacznego:)

6 komentarzy: