piątek, 6 marca 2015

Sernik kokosowy z śliwkami


W końcu udało mi się wyprodukować sernik od początku do końca samodzielnie. Sama kupiłam mleko, no dobrze ja tylko ono samo się skwasiło ale ja już go odcedziłam zmieliłam i zrobiłam z niego sernik ha! Jestem z tego powodu bardzo dumna gdyż bardzo mi leżało na sercu, że nie mogę upiec swojego ulubionego ciasta. A wiecie co to dla was oznacza, taki udany test próbny? Szykujcie się na zmasowany atak przepisów na sernik, muszę nadrobić ponad roczne zaległości. 








Składniki na tortownicę o średnicy  24 cm
spód:
2 paczki herbatników
1/2 kostki masła
masa:
1 kg mielonego twarogu
puszka mleka kokosowego
szklanka cukru pudru
1 budyń śmietankowy
5 jajek
150 g suszonych śliwek




Wykonanie:
Masło rozpuszczamy w garnku na piecu. Herbatniki rozkruszamy dokładnie na pył (można ręcznie albo za pomocą rozdrabniacza) Następnie wlewamy roztopione masło do pokruszonych herbatników i mieszamy aż uzyskamy miękką "papkę". Wykładamy nią brzegi i dno tortownicy. 
Do miksera wkładamy ser z żółtkami i mieszamy. Dodajemy mleko, cukier puder cały czas mieszając. Kolejno wsypujemy budyń (mieszamy mikserem) oraz ubijamy białka na sztywno i  delikatnie dodajemy je do masy serowej, mieszając już tylko ręcznie łopatką. Na sam koniec kroimy śliwki i wsypujemy je do masy (mieszamy) Do przygotowanej tortownicy wlewamy gotową masę serową i wkładamy do piekarnika. Sernik musi się piec przynajmniej godzinę. Ja stosuję zasadę, że przez pierwsze półgodziny piekę sam spód w temp 150 stopni a później sama górę w tej samej temperaturze, dzięki temu mam dokładnie wypieczone ciasto. ( wiem, że sernik jest "'ciężkim ciastem" i czasami lubi się nie dopiec dlatego jeśli macie również z tym problem, spróbujcie mojego pomysłu, może też wam pomoże) Gdy ciasto ostygnie można je ozdobić tak jak ja, posmarowałam wierzch gotową masą karmelową i ozdobiłam bitą śmietaną. Świetnie sprawdzi się również roztopiona czekolada. Smacznego:)























Twarogowe słodkości 2

89 komentarzy:

  1. Poezja smaku:) Świetne zestawienie!
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka cieknie od samego patrzenia. Dawno nie jadłam sernika. Twój wygląda tak pięknie i ... smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo zwłaszcza że to mój pierwszy sernik od baaardzo dawna:)

      Usuń
  3. Sernik wygląda wspaniale! A jak musi smakować z własnego twarogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ... mniam!! wygląda cudnie! i wielce gratuluję, ja tez się przymierzam do sernika.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poezja smaku! Pracowity wypiek, ale warto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł, aż chciałoby się spróbować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo apetycznie wygląd, pyszności;
    zapraszam na http://magicznakuchnia.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny! Z pewnością przepyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jako,że to nie sezon na śliwki,ja bym dodała może inne owoce,ale sam sernik kusi.Szkoda,że tak trudno dostać mleko kokosowe bez gumy quaram i innych śmieci,Ja jak robię spód z herbatników z masłem,to potem zawsze przeklinam,że wychodzi zbyt twardy,ciekawa jestem jak Tobie wyszedł.
    No i ser zrobiłaś sama-szacunek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to są suszone śliwki więc nie ma różnicy czy jest na nie sezon czy nie. Niestety z mlekiem kokosowy jest ciężko:)

      Usuń
  10. Ten sernik jest doskonały! Poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo za taki komentarz, nic mnie bardziej nie motywuje do dalszej pracy:)

      Usuń
  11. Ślinka cieknie!!!! no i gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam, świetne zestawienie smaków :) piekłam kiedyś tartę ze śliwką i kokosem, super razem wypadają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) zgadza się to jest zestawienie smaków które dobrze się sprawdza:)

      Usuń
  13. Pieczenie odbywa się z termoobiegiem, czy bez :) ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Sernik z kokosem to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. cudowny sernik, a jak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te śliwki w środku wyglądają niebiańsko ♥
    A na serniki czekam, bo jestem ich ogromną fanką ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały serniczek. Ten rodzaj ciasta lubię najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam serniki, a Twój prezentuje się bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy sernik. Super jest tren pomysł z dodatkiem śliwek. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  20. Musiał smakować przepysznie 😄

    OdpowiedzUsuń
  21. gratulacje:) sernik prezentuje się wyśmienicie!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę wypróbować smakowicie wygląda !
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialnie wygląda!!!! Na pewno jeszcze lepiej smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Torcik perfekcyjny, ślinka cieknie....mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo jestem ciekawa jego smaku, prezentuje się cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo smakowity serniczek. Ja nie mam nic przeciwko kolejnym przepisom na takie serowe pyszności. Pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje:) postaram się wymyśleć coś ciekawego:)

      Usuń
  27. Nie dość, że własnoręcznie robiony i pierwszy od dawna, to jeszcze taki smakowity. Aż mi się zachciało kawałka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, mam nadzieje, że następne również przypadną do gustu:)

      Usuń
  28. Przybyła smakoszka wszystkich serników i mówi: chcę ten sernik!:) Justynko świetny sernik no i śliwki w środku-pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, szukam teraz kolejne pomysłu na sernik:)

      Usuń
  29. gratuluję w pełni samodzielnego sernika. Kwaszenie mleka jest mi całkowicie obce, więc podziwiam :D
    standardowo... wpadam do Ciebie, oglądam zdjęcia tych smakowitości i nabieram takiej ochoty na ciasto, że muszę coś upiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Fenomenalny wyszedł ci ten sernik, rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepięknie wygląda. Sernik, poza tartą cytrynową, to zdecydowanie moje ulubione ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. kurka no, nie mam teraz możliwości piec, a tak już bym chciała, a Ty mnie kusisz czymś tak wspaniałym :( buziaczki i zjedz za mnie kawałek więcej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a bo ja taka zła jestem i kuszę:D:P Oj nie każ mi się opychać bo się nie podniosę z fotela:P będziesz miała piec to upieczesz coś pysznego i będę podziwiać zdjęcia:)

      Usuń
  33. Ślicznie przyozdobione musi byc przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Podziwiam ciebie że chciało ci się robić ser,no ale faktycznie jak nie masz wyboru co zrobić. Sernik pyszny i piękny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie nie miałam za dużego wyboru jeśli chciałam zjeść sernik:)

      Usuń
  35. po takiej przerwie należał się godny wypiek z serem :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jestem pełna podziwu dla kunsztu i cierpliwości. Najprościej iść do sklepu, czy na targ i kupić twaróg, ale robic od podstaw, to jest sztuka. Z niecierpliwością czekam na zmasowany atak przepisów na serniki w Twoim wydaniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo:) już szukam jakiegoś ciekawego przepisu:)

      Usuń
  37. Woooow, jest obłędny!

    OdpowiedzUsuń
  38. Fantastyczny!
    Uwielbiam serniki, więc niecierpliwie czekam na kolejne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Serniczek cudo! narobiłaś mi smaka bo chodzi za mną taki sernik z masą krówkową :) no i ogólnie pomysł bardzo oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń