wtorek, 24 marca 2015

Kubanka

Coraz bliżej świąt i chyba czas już najwyższy zastanowić się nad świątecznymi wypiekami. Myślę, że to ciasto spełni oczekiwania świątecznego stołu. Przepis odkryłam dzięki rudasłodycz, jest to blog który serdecznie polecam wszystkim łasuchom. Można na nim znaleźć wiele świetnych inspiracji do pieczenia a przede wszystkich nacieszyć oczy pięknymi zdjęciami.  A jak mój osobisty łasuch ocenił to ciasto? Stwierdził, że jest ono najlepsze w tym roku. W sumie mamy dopiero marzec ale ocena wcale nie jest na wyrost. Ciasto jest bardzo smaczne, łączny w sobie słodycz czekolady, cierpkość śliwek i delikatny smak śmietany połączony z gorzkim kakaem. Myślę, że zachęcę was tym do wypróbowania przepisu.
W mojej wersji ciasto upiekłam na spodzie z ciasta ucieranego. Jeżeli wolicie "lżejsze rozwiązanie" to polecam blog rudasłodycz tamta wersja ciasta  jest na biszkopcie.







Składniki na blaszkę 30 na 35 cm
ciasto:
2 szklanki mąki
kostka margaryny
szklanka cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
4 jajka
3 łyżki śmietany 18%

Krem czekoladowy:
0,5 l mleka
2 budynie czekoladowe
1/2 kostki  masła 
3 łyżki cukru

Krem śmietanowy:
500 ml śmietany 
3 łyżeczki żelatyny
4 łyżki cukru pudru

dodatkowo
paczka duża herbatników
dżem śliwkowy
kakao gorzkie
tabliczka czekolady mlecznej





Wykonanie:
 Ciasto: Masło ucieramy z cukrem na biały puch i dodajemy po jednym jajku a następnie po łyżce śmietany cały czas ucierając. Na koniec dodajemy wszystkie sypkie składniki, mieszamy aż do ich połączenia. Gotową masę przelewamy do formy i pieczemy 40 minut w 180 stopniach.
Masa: Część mleka odlewamy do szklanki a resztę podgrzewamy. Do szklanki wsypujemy budynie i mieszamy aż się rozpuszczą, Następnie wlewamy je na gotujące się mleko (jeżeli na opakowaniu pisze aby dodać cukier należny to zrobić). Cały czas energicznie mieszamy aż budyń się zetnie. Gotowy odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.  W tym czasie mało  ucieramy z cukrem. Następnie dodajemy po łyżce zimnego budyniu. Gdy uzyskamy jednolitą czekoladowa masę przelewamy ją na ostygnięty biszkopt. 
Na ciasto układamy herbatniki, smarujemy je dżemem śliwkowym i przykrywamy kolejną warstwą herbatników. 
Śmietanę ubijamy na sztywno. Pod koniec ubijania dodajemy po łyżce cukru pudru. Żelatynę rozpuszczamy w jak najmniejszej ilości wody. Następnie delikatnie dodajemy ją do śmietany cały czas mieszając. Gotową śmietanę  przekładamy na herbatniki. Wszystko posypujemy gorzkim kakaem i wiórkami czekoladowymi. Ciasto musi pozostać kilka godzin w lodówce jednak najlepiej smakuje na drugi dzień. Smacznego. 

























85 komentarzy:

  1. Wygląda genialnie i pewnie tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam to ciasto na Boże Narodzenie i muszę przyznać, że jest pyszne, u mnie w rodzinie wszystkim smakowało :) Ja swoje robiłam na biszkopcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam zamiar zrobić następną wersje na biszkopcie:)

      Usuń
  3. Och!!! Jakie apetyczne!!!Rewelacja!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. więc wypróbuj przepis, nie zwiedziesz się:)

      Usuń
  5. Planuje to ciasto wypróbować. Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa nazwa ciasta, wygląda genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pieknie wygląda ta kubanka :) u mnie przepsi czeka w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne ciacho i nazwa! Osobisty łasuch ma rację - widać, jakie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda obłędnie! Już kiedyś o tym cieście słyszałam i miałam nawet zrobić ale zapomniałam o nim, dzięki za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to teraz czekam na przepis na Twoim blogu:)

      Usuń
  10. Znam to ciasto i jest pyszne. Wyszło Ci cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ ty nas rozpieszczasz tymi słodkościami <3

    OdpowiedzUsuń
  12. upiekę na święta, bo wygląda bardzo wykwintnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam to ciasto, jest pyszne, chociaż bardzo słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślałam, że będzie słodkie ale mnie wyszło w sam raz:)

      Usuń
  14. Rewelacyjne! Ciasto bardzo bogate i na pewno mega pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne ciacho! :)
    Korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie, w którym zadaniem konkursowym jest przygotowanie wielkanocnego wypieku bądź deseru. :) A do wygrania jest śliczna patera i nie tylko! :)
    Szczegóły na blogu:
    http://tajnikismaku.blogspot.com/2015/03/wielkanocny-konkurs-pastelowy.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm rozpływam się na ich widok ! Ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo apetycznie wyglądające ciasto - super ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. super ciacho! coś czuje,że niedługo będzie wypróbowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mnie to cieszy:) mam nadzieje, że się pochwalisz rezultatem:)

      Usuń
  19. O! Widzę, że już niedługo i u mnie zagości, bo kusi wyglądem i składem ta Twoja kubańska piękność:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje, że pochwalisz się efektem:) Na pewno się nie zawiedziesz:)

      Usuń
  20. Wow! Wygląda bosko!

    Serdecznie zapraszam na konkurs: http://magnolia0joaska.blogspot.com/2015/03/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjne ciasto, pięknie wygląda, a smak pewnie nie do opisania, taki pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znałam tego ciasta, ale prezentuje się nieźle...

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale okazałe ciacho, aż się napatrzeć nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudo! Wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Obserwuje, bo coś czuje, że nie raz tutaj powrócę :)

    Pozdrawiam, M.
    http://hipnature.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. No jest coś pysznego do kawy , którą tak wspaniale przyrządzasz. Przepis baaaardzo słodki, ale ciekawy. Skorzystam jak się z choróbska wykaraskam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha no tyle słodyczy na raz kawa i takie ciacho:) życzę powrotu do zdrowia:)

      Usuń
  27. Tyle smaków w jednym cieście ^^
    Już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  28. no,no,no.. wygląda obłędnie! i tyle ma w sobie dobroci.. :)
    nie dziwię się, że okrzyknięto go na razie ciachem roku :)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie upiekę, nie zjem ale sobie popatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Robiłam pyszne jest :)) Super Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ślinię się na klawiaturę :) muszę zapamiętać tą nazwę i wypróbować przepis ostatnio jestem strasznym łasuchem na słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. wygląda obłędnie, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  33. naprawdę pięknie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda smakowicie, mam nadzieję, że mi wyjdzie :D Jutro próbuję!

    OdpowiedzUsuń
  35. wygląda rewelacyjnie, narobiłaś mi smak :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Takiego ciasta jeszcze nie jadłam, fajnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajne warstwy ciacha, wygląda obłędnie i efektownie :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ale pysznie wygląda, a na pewno jeszcze lepiej smakuje (: zapraszam do mnie, na początkującego bloga (:
    http://stworzonabygotowac.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń