środa, 11 marca 2015

Zawijańce drożdżowe z dżemem czereśniowym

Dzisiaj   w końcu zawitała do nas wiosna, co prawda wieje zimny wiatr ale w końcu mamy słońce! Mam nadzieje, że taka pogoda utrzyma się jak najdłużej. Przez ostatnie miesiące było bardzo ciemno i ciągle padał deszcz na zmianę z śniegiem, więc dzisiejszy dzień jest miłą odmianą. Dzisiaj oprócz pięknej pogody chciałam wam pokazać przepis na drożdżowe zawijarce z moim ulubionym dżemem czereśniowym. 








Składniki na 20 bułek
50 g drożdże
600 g mąki
2 jajka
szklanka mleka
szklanka cukru
150 g masła
słoik dżemu czereśniowego




Wykonanie:
Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drożdże. Masło roztapiamy w rondlu na piecu. Wszystkie składniki wkładamy do wysokiego naczynia i wyrabiamy ciasto aż będzie elastycznie i nie będzie kleić się do brzegów naczynia. Następnie przykrywamy miskę i pozostawiamy do wyrośnięcia na  około 2 godziny. Po tym czasie Przekładamy ciasto na stolnicę rozwałkowujemy na prostokąt o grubości około 3 cm. Całość smarujemy dżemem i zwijamy zaczynając od dłuższego boku. Powstały rulon kroimy na plastry o grubości 5 cm i układamy w formach na muffinki. Pieczemy 30 minut w temp 180.  Smacznego














Pieczemy słodkie drożdżówki

52 komentarze:

  1. Śliczne ślimaczki, bardzo apetyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś takie drożdżowe bułeczki ale z cynamonem, rodzynkami i orzechami - niebo w gębie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie:) sa bardzo smaczne w każdym wydaniu:)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie buły. Smakują zawsze i z różnym nadzieniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko wyglądają przepysznie :) a ten dżemik czereśniowy musi być wspaniały. Jeszcze takiego nie jadłam :)
    Pozdrawiam i życzę dużo słonka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ten dżem jeśli nigdy go nie jadłaś, to chyba najlepszy smak:)

      Usuń
  5. Bardzo ładne, pewnie smaczne. Dżemu czeresniowego nie jadłam. Jak spotkam to chętnie kupię. Bardzo fajnie komponuje się kolorystycznie ze ślimaczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje:) nie wie czy można taki kupić ja robię taki sama w domu, bardzo smaczny, chyba najlepszy smak:)

      Usuń
  6. Aj dziś znów zimno- taka drożdżówa poprawiłaby mi humor:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to chętnie wyślę Ci dostawę :)

      Usuń
  7. Coś pysznego takie buły drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałości, dziękuję za dołączenie do akcji!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam drożdżowe ciasta. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też:) znajdziesz tutaj dużo przepisów:)

      Usuń
  10. O rany muszą być obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  11. ale cuda, moja mama robiła kiedyś coś podobnego, teraz nie ma niestety czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam może sama się skusisz na takie, nie am z nimi aż tak dużo pracy:)

      Usuń
  12. ale pyszne :) czereśnie w cieście drożdżowym to wspaniała propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zjadłabym, al jestem na diecie :D Może jakaś mniej kaloryczna alternatywa :3?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy wymienić mąkę pszenną na inną i cukier na ksylitol. Zamiast dżemu polecam cynamon, przyspiesza przemianę materii:)

      Usuń
  14. bułeczki wyglądają bardzo smacznie, do tego tylko kawa zbożowa lub kakao i mamy pyszne śniadanko czy podwieczorek:)

    OdpowiedzUsuń
  15. do ciepłego mleka idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ojeju pyszności! kakao d tego i niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  17. wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem chyba uzależniona od drożdżówek :D Twoje wyglądają wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Hmm... uświadomiłaś mi, że nigdy nie jadłam dżemu czereśniowego.

    OdpowiedzUsuń
  20. Musiały być bardzo smaczne i wyglądają na prawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  21. They look so good :)

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Takie słodkie cuuuuudo poprawi każdy humor w każdą pogodę :)
    Serdeczności!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam wszystko co drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
  24. pyszne bułeczki a z tym dżemem to już w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Prześliczne zawijańce, jak z obrazka :)

    OdpowiedzUsuń