środa, 11 marca 2015

Zawijańce drożdżowe z dżemem czereśniowym

Dzisiaj   w końcu zawitała do nas wiosna, co prawda wieje zimny wiatr ale w końcu mamy słońce! Mam nadzieje, że taka pogoda utrzyma się jak najdłużej. Przez ostatnie miesiące było bardzo ciemno i ciągle padał deszcz na zmianę z śniegiem, więc dzisiejszy dzień jest miłą odmianą. Dzisiaj oprócz pięknej pogody chciałam wam pokazać przepis na drożdżowe zawijarce z moim ulubionym dżemem czereśniowym. 








Składniki na 20 bułek
50 g drożdże
600 g mąki
2 jajka
szklanka mleka
szklanka cukru
150 g masła
słoik dżemu czereśniowego




Wykonanie:
Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drożdże. Masło roztapiamy w rondlu na piecu. Wszystkie składniki wkładamy do wysokiego naczynia i wyrabiamy ciasto aż będzie elastycznie i nie będzie kleić się do brzegów naczynia. Następnie przykrywamy miskę i pozostawiamy do wyrośnięcia na  około 2 godziny. Po tym czasie Przekładamy ciasto na stolnicę rozwałkowujemy na prostokąt o grubości około 3 cm. Całość smarujemy dżemem i zwijamy zaczynając od dłuższego boku. Powstały rulon kroimy na plastry o grubości 5 cm i układamy w formach na muffinki. Pieczemy 30 minut w temp 180.  Smacznego














Pieczemy słodkie drożdżówki

48 komentarzy:

  1. Śliczne ślimaczki, bardzo apetyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś takie drożdżowe bułeczki ale z cynamonem, rodzynkami i orzechami - niebo w gębie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie:) sa bardzo smaczne w każdym wydaniu:)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie buły. Smakują zawsze i z różnym nadzieniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko wyglądają przepysznie :) a ten dżemik czereśniowy musi być wspaniały. Jeszcze takiego nie jadłam :)
    Pozdrawiam i życzę dużo słonka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ten dżem jeśli nigdy go nie jadłaś, to chyba najlepszy smak:)

      Usuń
  5. Bardzo ładne, pewnie smaczne. Dżemu czeresniowego nie jadłam. Jak spotkam to chętnie kupię. Bardzo fajnie komponuje się kolorystycznie ze ślimaczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje:) nie wie czy można taki kupić ja robię taki sama w domu, bardzo smaczny, chyba najlepszy smak:)

      Usuń
  6. Aj dziś znów zimno- taka drożdżówa poprawiłaby mi humor:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś pysznego takie buły drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałości, dziękuję za dołączenie do akcji!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam drożdżowe ciasta. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale cuda, moja mama robiła kiedyś coś podobnego, teraz nie ma niestety czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam może sama się skusisz na takie, nie am z nimi aż tak dużo pracy:)

      Usuń
  11. ale pyszne :) czereśnie w cieście drożdżowym to wspaniała propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zjadłabym, al jestem na diecie :D Może jakaś mniej kaloryczna alternatywa :3?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy wymienić mąkę pszenną na inną i cukier na ksylitol. Zamiast dżemu polecam cynamon, przyspiesza przemianę materii:)

      Usuń
  13. bułeczki wyglądają bardzo smacznie, do tego tylko kawa zbożowa lub kakao i mamy pyszne śniadanko czy podwieczorek:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ojeju pyszności! kakao d tego i niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem chyba uzależniona od drożdżówek :D Twoje wyglądają wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm... uświadomiłaś mi, że nigdy nie jadłam dżemu czereśniowego.

    OdpowiedzUsuń
  18. Musiały być bardzo smaczne i wyglądają na prawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie słodkie cuuuuudo poprawi każdy humor w każdą pogodę :)
    Serdeczności!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam wszystko co drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
  21. pyszne bułeczki a z tym dżemem to już w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Prześliczne zawijańce, jak z obrazka :)

    OdpowiedzUsuń